Iberianature Forum

White-clawed Crayfish?

• 2 Replies
  • 3054 Views

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tree

• *
  • Full Member
    • Iberian Wildlife Tours
« on: June 27, 2010, 19:02 PM »
Can anyone confirm that this is indeed a native White-clawed Crayfish, and not the American Signal Crayfish?  Rostrum is right shape, but I'm concerned about the whitish marks at the angle of the pincers...

Thanks

Teresa
« Last Edit: June 28, 2010, 07:53 AM by Tree »
Tree organises and leads wildlife holidays in Spain and Portugal.  See www.iberianwildlife.com for more information

Offline Jesus Contreras

• *
  • Hero Member
  • Oz Nature Wildlife
    • Oz Nature WILDLIFE
« Reply #1 on: June 30, 2010, 11:48 AM »
Sorry to be late, Tree

I jumped this info to experienced people and tells me back that

"Con respecto al tema del foro de iberia nature, parece que es un cangrejo señal, cuya población habría que tener controlada, se hace muy necesario por tanto saber dónde está esa población. Se ha interesado por ella el técnico de quien depende el proyecto de seguimiento del cagrejo autoctono. Si puedes averiguarlo o darnos el correo de Teresa, te estaríamos agradecidos."

Can you help and get in touch with them?. You can send me if you want, your personal mail, so I can contact you. It´s very interesting to know about the location of these animals.

More info at
http://www.ebierzo.com/post/29

Cheers

Jesús

OZ NATURE WILDLIFE
Jesús Contreras
www.indalodeoz.com
Geographical Field Trips & Birdwatching in Almería - Spain

Offline Tree

• *
  • Full Member
    • Iberian Wildlife Tours
« Reply #2 on: July 03, 2010, 07:49 AM »
Hola Jesús

Gracias por intentar resolver este asunto..  Sin embargo, he recibido otra respuesta de un chico en el Departamento de Biodiversidad en Cantabria que dice que es, sin duda A. pallipes!  De todas formas, tienes mi correo electrónico de cuando te vi en Almería en abril, si quieres enviarlo a la gente con quien contactaste tú...

Cuando vuelvo al lugar este verano, veré si puedo sacar alguna imagen de la parte inferior de las pinzas, que parece ayudar con la identificación...

Un saludo

Teresa

Tree organises and leads wildlife holidays in Spain and Portugal.  See www.iberianwildlife.com for more information